Interne campagne “Zorg voor Morgen” van Fundis wint Gouden Giraffe

zorg voor morgen

Foto: Bullet-Ray, 2019.

Fundis heeft samen met idtv+ een bijzondere prijs van de brancheorganisatie voor Events in ontvangst mogen nemen. Aanleiding voor de winnende campagne “Zorg voor Morgen” is de toekomst van de ouderenzorg.

De (ouderen)zorg staat de komende jaren voor grote uitdagingen. Dit komt onder meer door de dubbele vergrijzing enerzijds en de stagnerende arbeidsmarkt anderzijds. Er moet nog veel veranderen om de wereld waarin wij allemaal ouder worden, goed te faciliteren. We moeten hard op zoek naar nieuwe kansrijke oplossingen daarvoor, dat is de afgelopen jaren dé missie van netwerkorganisatie Fundis. Het goede nieuws: we zijn allemaal onderdeel van de oplossing!

Samen komen we verder

Voor Fundis staat anders kijken naar toekomstbestendige ouderenzorg centraal. “Goede zorg leveren aan ouderen vandaag is niet voldoende; we moeten verder kijken. Dat is noodzakelijk, omdat ons zorgstelsel anders onherroepelijk vastloopt door de toenemende vergrijzing en de stijgende personeelstekorten” stelt Fundis bestuurder Jeroen van den Oever.

Zorg voor Morgen

Het is de uitdaging van elke aanbieder van ouderenzorg om die ook voor de dag van morgen en van overmorgen te kunnen blijven bieden. Daarom startte Fundis, een netwerk van bedrijven die zich inzetten voor kwetsbare ouderen en chronisch zieken, in 2019 een interne campagne rond dit thema. De aftrap was in oktober van 2019, met ruim 2.500 medewerkers in de Van Nelle Fabriek in Rotterdam. Hierop volgde een interne campagne – online en met thema-magazines –  met daarin ook de nodige aandacht voor de (extra) druk op de zorg rond corona. Een tweede hoogtepunt was een online kerstconcert van alle medewerkers en hun familie eind 2020.

“Het allerbeste interne evenement van Nederland is het Zorg voor Morgen Festival van Fundis, georganiseerd in samenwerking met hun bureau idtv+” aldus de vakjury van de Gouden Giraffe. ”In een hele zware categorie, waarin in de laatste fase ook KLM en DPG figureerden, is deze award echt op de beste plek terecht gekomen.” Een mooi resultaat vindt ook Frank Goren van idtv+. “Wij zijn erg trots op Zorg voor Morgen en blij dat we ons steentje hebben mogen bijdragen. Deze campagne past goed bij de kernwaarden van idtv+, namelijk maatschappelijke impact maken.”

Anders kijken

Fundis is in 2019 de “Expeditie” gestart, waarvan “Zorg voor Morgen” het interne communicatieprogramma is geworden. Kansrijke oplossingen zoeken binnen zes thema’s, waaronder o.a. arbeidsmarkt, zorginnovaties, zorg in de keten en woonzorgconcepten. Onder de noemer Zorg voor Morgen vraagt Fundis doorlopend intern aandacht voor de toekomst van de zorg, maar hoopt het ook mensen buiten de organisatie te inspireren. Fundis-bestuurder Jeroen van den Oever: “Wij hopen dat niet alleen de zorgorganisaties binnen de Fundis groep blijven nadenken over dit belangrijke onderwerp, maar met ons heel Nederland.”

Data, Juiste zorg op de juiste plek, Organisaties, Personeel & arbeidsmarkt, Sociaal contract, Tech, Woonzorgconcepten